måndag 19 september 2011

Judopass

Dagens judopass gick över förväntan då både jag och Calle var väldigt trötta efter helgens tävling. För min egen del blir det bara bättre och bättre, jag känner mig mer bekväm med judon och kan på ett annat sätt än tidigare arbeta runt och greppa för att få till mitt läge. Konditionen har även den börjat komma och återhämtningstiderna är inte lika långa. 

Calle har fortfarande svårt att känna sig bekväm med den nya "gameplanen", men det ser bättre ut för varje gång. Han kände sig ganska stel idag och hade svårt att komma till "skott" med lägena. Att han känner sig trött beror mycket på den intensiva tävlingen hade genomförde i helgen.

Veckans teknik var denna veckan uki-goshi, detta är ingen favorit för verken mig eller Calle. Jag valde att träna på en variant som jag tidigare gjort under tävlingar och hoppas på att kunna återuppliva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar