torsdag 13 oktober 2011

Recension: Powerade Sport Drink

Powerade Sport Drink


Näringsinnehåll per 100ml
Energi                         87kJ/21kcal
Protein                        0g
Kolhydrater                 4,7g
     varav sockerarter   3,6g
Natrium                      0,05g

Effekt:
Tvärtemot vad den lovar att den ska fungera som en törstsläckare och att man på ett snabbare sätt än om man bara skulle dricka vatten får tillbaka vätskebalansen, tycker jag att den istället gör att jag behövde dricka mer. När det gäller vätskebalansen tycker jag efter att ha provat ett pass då jag har druckit samma mängd vatten som det är i flaskan, att skillnaden är marginell.

Smak: 
Smaken jag testade var citrus och den var helt okej. Sötman fanns där, men den gick inte över gränsen och blev sliskig. Den finns även i en rad andra smaker för den som vill prova denna produkt.

Betyg: 
2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar