onsdag 28 september 2011

Recension: Budo Nord Himitsu


Den nya dräkten Budo Nord Himitsu

Info:
På vår nya judodräkt Himitsu har vi tagit vårt "Grip-Stop" koncept till en ny nivå. Dräkter med "Grip-Stop" har länge varit favoriter bland toppjudokas på grund av sin "skräddarsydda" skärning, som erbjuder mindre greppmöjligheter för motståndaren.När vi skapade Himitsu studerade och analyserade vi rörelserna i judo, och skapade en dräkt som inte bara reducerar greppmöjligheterna ytterligare, utan också sitter som ett andra skinn.

Tagit i från:(http://sbisport.se/shop/contents/sv/p975.html)

Vad tycker Jag då?
Efter att ha använt dräkten lite granna tyckte jag att den var väldigt bekväm att träna i samt tävla med dock kanske lite mjuk i kragen med tanken på priset och vilka den ska vara till för.
Jag tycker den sitter och kännes väldigt bra på och detta gör att det blir svåra för dina motståndare att greppa.
Detta är inte något mirakel dräkt för det men helt klart en av det bättre jag har testa.
Då jämför jag med Budo Nords andra modeller så som Kansei(2002), Competition men även Adidas Elite (min favorit).

På grund av den något mjuka kragen och att byxorna kännes som Competition standard så kan jag tyvärr bara ge denna dräkten
3,5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar